SELAMAT DATANG

Welcome to AkuDanDotDotDot

A&D3 - Aku dan Puisi [MALAM]

♠ Posted by Akmal Zainal in at 1:08:00 PG




Malam...

Kesepian selalu di kaitkan dengan malam

Kesunyian,

Penuh keheningan

Dibaluti dengan kesyahduan

Diselimuti dengan kegelapan

Malam

Ianya gelap tanpa cahaya bulan

Gelap tanpa kerdipan bintang

Yang dapat memetai dada langit

Memberikan sinar malam

Kepada makhluk yang memerlukan


Malam

Waktu untuk manusia beristerirehat

Mengecas kembali tenaga yang berkurangan

Setelah penat memerah keringat, buah fikiran

Dalam mencari sesuap nasi

Malam ini

Aku sepi

Sesepi malam tanpa bulan

Tanpa bintang di langit

Tanpa bumyi unggas nakal

Yang sentiasa menyanyi hingga ke dinihari

Aku memang kesepian

 Malam ini

Kan ku khabarkan pada angin malam

Agar dapat di hembuskan ke telinganya

Bahawa aku sepi tanpanya

Aku rindukannya

Senyuman, tawanya, dan manjanya yang kurindui

Malam

Bilakah lagi kau akan bercahaya

Walaupun tidak secerah sinar matahari

Bukan secerah malam purnama

Asalkan ada cahaya

Yang dapat menemaniku sepanjang malam


Posted via Blogaway

0 Komen:

Catat Ulasan